miercuri, 29 februarie 2012

Gomboti (galuste) cu prune

Este o reteta de la bunica, veche dar e buna. Mi-a fost dor de acest desert asa k m-am apucat sa il fac.

Ingredientele de care ai nevoie:
6 cartofi normali
un ou
1 1/2 cana de faina
4 linguri ulei
4 linguri zahar
prune sau marmelada de prune( eu nu am avut prune si am pus marmelada facuta de bunica)
o cana de gris
scortisoara, 2 plicuri zahar vanilat, esenta de rom
sare
Mod de preparare:
Cartofii de curata si se pun la fiert. Cand sunt fierti se fac ca si pentru pireu. Se lasa sa se raceasca. Apoi se adauga oul, sarea,  faina si uleiul si se amesteca.
Compozitia obtinuta se intinde cu sucitorul pe o masa si se taie patratele (dedesupt de pune faina sa nu se prinda) si se pune o jumatate de pruna sau o lingurita de marmelada, peste care se presara un pic de scortisoara. Se impacheteaza si se modeleaza o biluta. 

Intre timp se pune la fiert apa, jumatate intr-o oala. Se pune sare si esenta de rom atunci cand fierbe. Apoi se adauga gombotii. Cand se ridica la suprafata se pot lua pentru ca acestia sunt fierti.
In timp ce gombotii fierb intr-o tigaie se pune la prajit grisul. Se pune un cubulet de unt sau ulei si se adauga grisul. Se lasa sa se rumeneasca pana devine un pic rosiatic. Apoi se adauga o jumatate de cana de apa peste gris si se mai lasa ink putin la prajit. Se opreste si se raceste. Dupa ce s-a racit se pune 5 lnguri de zahar, zahar vanilat si scortisoara. 
Aceasta compozitie se pune peste gombotii calzi. Acestia se servesc calzi!

Se poate pune servi cu smantana!
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu